Latinoamerički senzibilitet i evropska klasika

by | October 30, 2017

Prostrani stan u Sao Paulu pretrpeo je velike izmene usled promenjenih životnih okolnosti vlasnika. Arhitekta Dijego Revolo osmislio je prostor koji će dugoročno odgovarati potrebama porodice, kako u smislu organizacije tako i sa aspekta dizajna, koji predstavlja kombinaciju latinoameričkog senzibiliteta i evropskih tendencija.

Stan od 130 m2 vlasništvo je mladog advokata iz Sao Paula, koji je ovu nekretninu kupio dok je još živeo s roditeljima, ne računajući na to da će već biti oženjen kada se u njega useli. S obzirom na novonastale okolnosti, kao i nameru novopečenog para da u skorije vreme proširi porodicu, javila se potreba za reorganizacijom prostora. Za to je angažovan arhitekta Dijego Revolo, koji je uspešno odgovorio na sve zahteve svojih klijenata.
Izmene u prostornoj organizaciji podrazumevale su proširenje dnevnog boravka na račun lođe, koja je imala dovoljnu dubinu da ova intervencija ne bude uočljiva na fasadi objekta. Granica dnevnog boravka sa izlazom na lođu pomerena je tako da bude u istoj ravni sa granicom između trpezarije i spavaćih soba. Upravo u vezi sa trpezarijom i spavaćim sobama izvršena je druga funkcionalna intervencija. Zid koji ih je delio srušen je, a umesto njega postavljene su drvene klizne pregrade od poda do plafona. Time je stvoren fleksibilniji prostor, dobilo se dodatnih nekoliko centimetara u širini spavaćih soba, a tamne drvene pregrade estetski su doprinele ambijentu.
Kada je reč o dizajnu enterijera, njegova glavna obeležja tipična su za ovo podneblje: obilje dnevnog svetla, drvo tamnih nijansi kao dominantan materijal, razigranost – bilo kroz kolorit, dezene ili neki drugi detalj – i biljni materijal kao glavna dekoracija. Međutim, sve ovo Revolo je upotpunio elementima koji odgovaraju evropskoj estetici i spadaju u dizajnerske klasike. Tako su se u dnevnoj zoni našle fotelje Redondo italijanskog brenda Moroso, čiji dizajn potpisuje Patrisija Urkvijola, trpezarijske stolice Ims i italijanske keramičke pločice Ceramiche Refin, koje predstavljaju lajtmotiv enterijera. One oblažu zidove, pod i plafon u kuhinji, a ističu se monohromatskim geometrijskim dezenom.

Jednostavna bela kuhinja linearno je organizovana i prati oblik prostora u kom se nalazi. Od trpezarije je deli široki šank, koji u potpunosti otvara pogled ka njoj, što je omogućilo da upečatljive pločice postanu centralni detalj cele dnevne zone.


Prostrani dnevni boravak nalazi se odmah do ulaza, i uređen je vrlo svedeno. Prvo što se uočava jeste snažan kontrast između belih zidova i tamnog parketa, dok su komadi nameštaja za sedenje svetlosivi, upotpunjeni tegetplavim jastučićima i tabureom. Od toga odstupa jedino interesantna bež fotelja sa belom metalnom konstrukcijom presvučenom kožnim kaišem.

Prostrana lođa je transparentnim kliznim vratima odvojena od dnevne sobe, što unosi obilje svetlosti u enterijer i omogućava da se ove dve celine po potrebi potpuno spoje. Dekorativnih elemenata u dnevnom boravku gotovo i nema – tu ulogu imaju sobne biljke, ali se u neutralnom koloritu ističe nekoliko bakarnih detalja.

Dnevna soba je otvorena prema drugim zonama – pomenutoj lođi, trpezariji i kuhinji. Uz puno dnevnog svetla, minimalnu opremljenost i bele zidove, ovo je još više doprinelo utisku prostranosti. U ovom otvorenom prostoru, dnevni boravak kao celinu izdvaja veliki svetlosivi tepih na kom je grupisan nameštaj za sedenje. Tu su organizovana dva kutka – glavni deo orijentisan prema televizoru, i intimniji kutak za razgovor i čitanje između njega i trpezarije.

Iako je lođa smanjena da bi se obezbedilo više prostora u dnevnoj sobi, ona je i dalje dovoljno velika da leti služi kao dnevni boravak. Čak je i opremljena baštenskim nameštajem koji nalikuje onom u enterijeru, a pod je obložen istim keramičkim pločicama kao kuhinja.


Trpezarija je smeštena između dnevne sobe, kuhinje i spavaćih soba, a uređena je vrlo minimalistički. Centralnu poziciju zauzima veliki sto za šestoro, s prepoznatljivim Ims stolicama u boji tamnog drveta, usklađenim sa kuhinjskim šankom, parketom i kliznim pregradama koje odvajaju spavaće sobe.

Prostor osvetljavaju visoki prozori koji se protežu punom širinom zida, a ispod njih je postavljena jednostavna bela komoda. Od prekomernog sunca štite neupadljive bele rolo-zavese, a jedina dekoracija jeste sobna biljka u uglu prostorije i neobični svećnjaci minimalističkog dizajna na trpezarijskom stolu.
Zahvaljujući krajnje svedenom ambijentu, i u trpezariji su do punog izražaja došle kuhinjske pločice, a interesantna je i konzolna vitrina iznad dela šanka koji je odvaja od kuhinje.

Spavaća soba je najsvedenije uređena prostorija, što najviše i priliči njenoj nameni. Jedini komadi nameštaja jesu bračni krevet bez uzglavlja, dva noćna ormarića i plakar visine od poda do plafona. Iako su minimalističkog dizajna, beli noćni ormarići vrlo su upečatljivi jer se sastoje iz dva kubusa različitih dimenzija, postavljenih jedan na drugi. Asimetrična kompozicija formirana je različitim lampama sa svake strane kreveta, kao i slikama okačenim iznad njega.

I kupatilo je, kao i kuhinja, obloženo luksuznim italijanskim pločicama. Međutim, dok se u kuhinji one nameću upadljivim dezenom, za ovu prostoriju odabrani su diskretni beli modeli. Ipak, dezen nije ni ovde izostao, jer su za oblaganje zidova odabrane sitne pločice u obliku romba, koje formiraju heksagonalnu mustru. Kupatilo nema klasičnu kadu, već samo prostranu walk-in tuš-kabinu u nivou poda, koja je odvojena nepokretnom staklenom pregradom. Dnevna svetlost dopire kroz velike prozore čak i u ovu prostoriju, a od neželjenih pogleda štite bele rolo-zavese.

JOŠ SAVETA NAĆI ĆETE U NOVOM BROJU MAGAZINA BRAVACASA!

PRTATITE NAS I NA FACEBOOKU: casadesign.rs